Türkiye’den Avrupa’ya Ürün Getirtirken Sıkça Sorulan Soruları bu başlık altında sizin için derledik. Uluslararası taşımacılık ihtiyaçlarınızda aklınıza takılan tüm soruları bize istediğiniz zaman sorabilirsiniz.
Metreküp hesaplama nasıl yapılıyor?
Metreküp bilgisi lojistik maliyetinin hesaplanması için olmazsa olmaz bir adımdır. Türkiye’den Avrupa’ya Taşıtacağınız ürünlerin tek tek en boy ve yükseklikleri çarpılır %10 tepme payı eklenerek hesaplanır. Ürünlerinizin ortalama metreküpünü satın aldığınız yerlerden öğrenebilirsiniz. Net metreküp; ürünleriniz depomuza geldiğinde profesyonel ekibimiz tarafından ölçülür ve size bildirilir. Ürünlerinizin istiflenebilir ya da istiflenemez bilgisini mutlaka bize bildirmeniz gerekir. Metreküp maliyetinizi düşürmek için ürünlerinizi sandık palet yaptırabilir ve istiflenir olmasını sağlayabilirsiniz.
Tonaj fiyatı ne zaman uygulanıyor ?
Fayans, parke, kalebodur, seramik, mermer, döküm demir vb. ağır yükleriniz metreküp hesabına dahil olmaz. Bir tır su dolumu ortalama 94 metreküp alır ancak tırların Avrupa’ da dolaşım hakkı 22.5 ton ile sınırlıdır. Dolayısıyla 1 ton maliyeti 1 metreküp maliyetinin çok üzerindedir. Ağır yüklerin taşıma maliyeti doğal olarak daha fazladır. Bu gibi ürünlerinizin ücreti tonaj hesabı ile hesaplanır ve net fiyat profesyonel ekibimiz tarafından kantar tartımından sonra belirlenir.
Ödeme ne zaman alınıyor ?
Ürünleriniz Bursa İnegöl’ de ki 5000 m2 kapalı alan depomuza geldiğinde ekibimiz gerekli ölçümleri yapıyor, akabinde fiyatlandırma çalışması yapılıyor. Bu bilgiyle birlikte ücretin yarısını yüklemeden önce talep ediyoruz. Geri kalan ücreti ürünleriniz adresinize geldiğinde boşaltmadan önce talep ediyoruz.
Ürünleri hangi şehirden aldığımız fark eder mi? Size nasıl ulaştıracağız?
Merkez depomuz Bursa İnegöl’de. İnegöl’ den 151 ülkeye mobilya ihracatı yapılmakta ve Türkiye’ nin 81 iline mobilya gitmektedir. Dolayısıyla İnegöl gerek yurtiçi gerek yurtdışında çok etkili bir nakliye ağına sahip bir bölge. Biz müşterilerimize destek amaçlı herhangi bir kar amacı gütmeden iç nakliye operasyonlarını organize ediyoruz. İç nakliye bedelinin maliyeti ne ise müşteriye direkt onu yansıtıyoruz. Ancak iç nakliyede yaşanacak olumsuz durumlarla ilgili bir sorumluluk almıyoruz. Burada siz satın aldığınız yerler ile görüşüp, ya da kendiniz organize edip ürünlerinizi bize ulaştırabilirsiniz. Depomuzda hafta içi 08:30 – 18:00 saatleri arasında ürün kabulü yapmaktayız. Bir gün önceden bilgilendirerek ürünlerinizi gönderebilir ya da bizden destek alabilirsiniz.
İç nakliye ödemesi nasıl hesaplanıyor? Ödeme işlemleri nasıl oluyor?
Sizlere depomuzdan yüklenecek şekilde fiyat hazırlıyoruz. Sizinle ilgilenen müşteri temsilcimize iç nakliye talebinizi iletirseniz, sizlere iç nakliye + uluslararası lojistik fiyatını birlikte sunabilir. İç nakliye ücretleri bazı durumlarda hemen istenir bazı durumlarda navlun fiyatınıza eklenir. Ürünlerinizi satın aldığınız satıcılarla yurtiçi adres teslim anlaşma yapıp, depomuzun adresini verirseniz bu sorunu büyük ölçüde ortadan kaldırmış olursunuz.
Transjet Avrupa’dan Türkiye’ye taşımacılık yapıyor mu?
Transjet Global Lojistik olarak Almanya, Fransa, Belçika Hollanda başta olmak üzere, Avusturya, İsviçre, İngiltere, Amerika ve Afrika ülkelerine taşıma yapmaktayız. Çıkışlarımızın hepsi Türkiye üzerinden olacak şekilde organize edilir. Tırlarımız geri dönerken yıl bazında anlaşmalı olarak çeşitli ithalat ürünleri taşımacılığı yapmaktadır. Dolayısıyla geri dönüş yükleri konusunda sadece kurumsal ve anlaşmalı müşterilerimize hizmet vermekteyiz.
Biz neler taşımıyoruz
1.İlk olarak T.C. Anayasasına ve Gümrük Mevzuatına aykırı olan hiçbir yükün taşıması kesinlikle yapılmaz. Bu konuyu vatandaşlarımız iyi anlamalı ve yaptırımlarının çok ağır olduğunu bilmelidir. Bu gibi talepler geldiği anda talebi Emniyet Genel Müdürlüğü ile tüm detaylarıyla paylaşıyoruz.
- Beyan dışı ürünler yani Gümrük mevzuatına aykırı olmasa bile faturası olmayan, kullanılmış eşya vb. ürünler kesinlikle taşınmaz. Bütün ürünler detaylı şekilde faturalandırılmalıdır.
- Yanıcı patlayıcı madde, Konfeksiyon ürün ( Kıyafet, Ayakkabı, Çanta, İçi herhangi bir şekilde dolu olan valiz), kozmetik ürünler, İlaç, Gıda ve takviye gıda ürünleri, Kuru gıda.
Taşıtmak istediğiniz ürünlerinizi tüm detaylarıyla sizinle ilgilenen satış temsilcimiz ile paylaşmalısınız.
Sizlere çok daha hızlı geri dönüş yapabilmemiz için bize şu bilgileri vermelisiniz;
- Ürünlerin gideceği ülke ve posta kodu,
- Ürün içeriği,
- Ürünlerin Türkiye’ de ki yükleme adresi
- Ürünlerinin ağırlığı ve ölçüleri
- Ürünlerin fatura tutarı
- Beyanname ve gümrük işlemlerini kimin yapacağı? ( Bu konuda bizden destek alabilirsiniz.)
Kaç günde teslim olur?
Ürünlerinizin hepsinin depomuza ulaşmasından itibaren 3 haftalık süreçte ürünleriniz adresinizde olur. Her hafta aralıksız sevkiyat hizmetimiz olan ülkeler; Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda’ dır. Adresiniz uç sınırlarda değilse bu süre geçerlidir. Eğer bu ülkeler dışında hizmet almak istiyorsanız ya da bulunduğunuz bölge ülkenizde uzak uç bölgelerdeyse lütfen müşteri temsilcimizden detaylı bilgi alın.
Araç konumuna, şoföre nasıl ve ne zaman ulaşabiliriz?
Ürünlerinizin yüklemesi yapıldığında bize iletmiş olduğunuz irtibat numaranıza operasyon ekibimiz tarafından yükleme mesajı gönderilir. Bu süreç itibari ile operasyon ekibi ile sürekli irtibat sağlayabilirsiniz. Ekibimiz size aracın GPS konumunu gönderecektir. Araç konumunu canlı takip edebilirsiniz. Araçlarımız Türkiye’den Avrupa’ya karayolu hizmet sağlamaktadır. Aracımız sırasıyla sınırları geçip Avusturya Suben’de gümrük işlemleri için sıraya girdiğinde operasyon ekibi sizinle şoförümüzün telefon numarasını paylaşır. Ondan sonraki iletişime şoförle devam edebilir ya da operasyon ekibimizdeki arkadaşlarla iletişimi sürdürebilirsiniz.
Fiyat listesi
Lojistik operasyonun ücretinin belirlenmesi; yükleme ve boşaltma adresi, taşınacak yükün ağırlık ve hacim bilgileri, yükün niteliği gibi çeşitli faktörlere göre değişiklik göstermektedir. Dolayısıyla fiyat, farklı müşterimizin farklı taleplerine göre özel olarak hazırlanır. Bu yüzden sabit bir fiyat listemiz bulunmamaktadır. Lojistik maliyetleri sene içerisinde çok fazla değişmektedir. Dolayısıyla hem müşterimizi hem kendimizi korumak adına sabit fiyat listesi kullanmıyoruz.
Ürünler depoda ne kadar süre ücretsiz kalabilir? Depoda kaybolma ya da zarar görme ihtimali nedir?
Türkiye’den Avrupa’ya Taşımasını bizim yapacağımız ürünlerinizi 30 gün boyunca ücretsiz depoluyoruz. 30 günü aştığında müşteri temsilcimizden yükünüzün hacmine göre fiyat bilgisi alabilirsiniz. Depomuz 5000 m2 kapalı alan üzerine kuruludur ve tüm mevsim koşullarında yükleme yapılabilir şekilde dizayn edilmiştir. Transjet Depo 4 ana yük koridorundan oluşmaktadır. Koridorlar A-B-C-D olarak sınıflandırılmaktadır. Ürünleriniz teslim alınırken üzerinde isim ve soy isminiz, telefon numaranız, teslimat adresiniz ve parça sayınız bulunan barkotlu etiketlerle tek tek etiketlenir ve yüklenirken bu barkotlar okutulur. Ürünlerinizi getiren nakliye firmasından, ürünlerinizin nereden geldiği ve kaç parça olduğuyla alakalı depo teslim tutanağımıza imza alınır. Dolayısıyla eksik bir parça olsa bile ürünler size teslim edilmeden önce mutlaka sorun tespit edilir ve bu aşamada çözülür.
Ürünlerimiz taşıma esnasında hasar görür mü? Bunun önüne nasıl geçeriz?
Öncelikle ürünlerinizin Türkiye’den Avrupa’ya kilometrelerce yol gideceğini ve karayolunda taşıtlarımızın yokuş tırmanacağını, yokuş ineceğini, kasise gireceğini, viraja gireceğini, bazı durumlarda ani fren yapacağını satın aldığınız yerlere bir kez daha hatırlatın. Ambalajlarının uluslararası taşımaya uygun olup olmadığını mutlaka sorun, extra ambalajlama talep edin gerekirse extra ambalaj maliyetinden kaçınmayın.
Özellikle hassas ürünler; Cam ve ayna, Cam ve ayna kaplı mobilya, mermer, pvc, mutfak tezgahı vb ürünleriniz mutlaka sandık palet yaptırın ve hareket etmeyecek şekilde sabitlendiğinden emin olun. Kırılacak ürünlerinizin paketlerinin üzerine mutlaka gerekli uyarı yazılarını yazdırın.
Eğer ürünleriniz istiflenemeyecek, yani üzerine yük konulamayacak tarzda ürünlerse metreküp maliyetinden kaçmayın ve üzerine eşya konulmamasını talep edin. Benim ürünlerimi lütfen metretül üzerinden hesaplayın diyerek müşteri temsilcilerimizi bilgilendirin.
Nadir ve elzem durumlar olmadıkça paketleme hizmeti vermiyoruz. Ürünleriniz bize paketli bir şekilde geliyor ve nasıl geldiyse o şekilde yüklüyoruz. Lütfen ürünlerinizi satın aldığınız yerlerle paketleme konusunu altını çizerek görüşün.
Taşınma esnasında zarar gören ürünlerim ne olacak?
Bütün ürünleriniz araçlarımızda bulunan SMR sigortası ile fatura tutarında sigortalanır. Ancak SMR sigortası trafik kazası, araç yangını, dorsenin su alması ve ürünlerinizin ıslanması, dorsenin devrilmesi gibi durumlarda devreye giren bir sigorta biçimidir. Koltuğunuzun ayağı kırıldığında, ya da gardrop aynası kırıldığında bu sigorta devreye girmez.
Bu gibi durumlarda Transjet olarak ürünlerinizi siz evinize taşırken bile kırmış olsanız biz 2. Nakliyesini ücretsiz yapıyoruz. Ancak kırılan parçanın teminini bize satın aldığınız yer sağlıyor. Ürünün Türkiye’ ye geri gelmesi yapılıp tekrar size gönderilmesi gibi bir durum söz konusu değil. Bir senaryo üzerinden gidecek olursak. Örneğin Yatak Odası takımı ve koltuk aldınız. Çekmecelerden iki tanesi sorunlu ve dresuar aynanız kırıldı. Koltuklarında ayaklarında sorun var. Bu sorun satın aldığınız firmanın üretiminden de kaynaklı olabilir, kurulum esnasında sizden de kaynaklı olabilir, taşıma esnasında bizden de kaynaklı olabilir. Biz buna bakmıyoruz. Bize bu ürünleri satın aldığınız firma tedarik ederse biz de taşımasını ücretsiz olarak sağlıyoruz. Kısacası sorunun hızlıca çözülmesi için elimizden geleni yapıyoruz.